1 LO w Lesznie

Lewa kolumna

Artykuły

Klasa 3a w Chalinie

W dniu 11 października 2017 roku klasa 3A wraz z wychowawczynią panią Małgorzatą Sobczak oraz panią dyrektor Barbarą Kochanek w ramach zielonej szkoły wyruszyła na wycieczkę do Chalina k. Sierakowa.
Po dotarciu do celu spotkaliśmy się z dyrektorem ośrodka, by wspólnie omówić plan naszego pobytu. Zakwaterowaliśmy się w pokojach, a po chwili wyruszyliśmy na zwiedzanie Ośrodka. Potem nastąpiło wyjście na ścieżkę dydaktyczną „Jary koło Chalina”. Mimo poprzewracanych przez wichurę drzew, daliśmy radę podczas spaceru po lesie, zachwyceni pięknem otaczającej przyrody. Po obiedzie czekała na nas miła niespodzianka – wyjazd do Sierakowa na kręgielnię. Podzieleni na pięcioosobowe drużyny stanęliśmy do braterskiej walki o obiecaną przez organizatora nagrodę. Pojedynek był bardzo zacięty, do ostatniej chwili dziewczyny z panią dyrektor na czele dorównywały drużynie chłopaków, która ostatecznie wygrała. Po dobrej zabawie wróciliśmy do ośrodka na kolacje, by potem wspólnie spędzić czas przy ognisku w wigwamie.
Następny dzień zaczęliśmy od wczesnego śniadania i dalekiego wyjazdu. Celem naszej podróży był Międzyrzecki Rejon Umocniony. Po dotarciu zwiedziliśmy Muzeum Fortyfikacji i Nietoperzy w Pniewie, by następnie udać się pod ziemię na spacer po niemieckich bunkrach. Zrobiło to na nas wielkie wrażenie, w szczególności to, że tyle miejsc i budowli przetrwało do dnia dzisiejszego. Ponadto podczas zwiedzania mieliśmy okazję spotkać niecodzienne zwierzęta – nietoperze – ukrywające się w podziemnych tunelach. Na koniec czekała nas jeszcze wycieczka do Muzeum „Chata Szewca” w Pniewie, gdzie podziwialiśmy dawne wyroby oraz warunki pracy szewca. Po intensywnych godzinach wróciliśmy do ośrodka na obiad, lecz nie był to koniec atrakcji. Czekały nas jeszcze zajęcia z matematyki, podczas których pod czujnym okiem pani Dyrektor przygotowywaliśmy się do czekającej nas matury. Czas nam minął szybko, w mgnieniu oka zrobił się wieczór, podczas którego po kolacji mieliśmy okazję wysłuchać wykładu na temat naszej galaktyki oraz znajdującego się przy ośrodku obserwatorium astronomicznego. Chalin położony jest w miejscu idealnym do obserwacji gwiazd, ze względu na brak mocnego oświetlenia, z czego po wykładach skorzystaliśmy wychodząc na zewnątrz i patrząc w gwiazdy, szukając tych najbardziej rozpoznawalnych. Po tym całym dniu mieliśmy siły tylko na przyjście do pokoi i wypoczynek. Ostatniego dnia rano musieliśmy się spakować, by po śniadaniu nastąpiło wykwaterowanie. Jednak przed odjazdem nie mogło zabraknąć gwoździa programu – zajęć z fizyki – podczas których w grupach rozwiązywaliśmy przydatne nam zadania, wszystko oczywiście z pomocą naszej wychowawczyni. Jako ostatnia atrakcja podczas naszego pobytu była zaplanowana lekcja kowalstwa. Na początku krótki wstęp i pokaz, potem już sami mogliśmy wczuć się w rolę kowala i zabrać na pamiątkę swoje dzieła. Po południu nadszedł czas na obiad, a po nim odjazd. Na koniec pamiątkowe zdjęcie i …. powrót do Leszna.